Marketing kan als ondernemer een flink deel van je tijd vergen. Je probeert van alles, maar niets wil echt lukken, want je weet eigenlijk niet zo goed hoe je het moet aanpakken. Tijd die jij wilt gebruiken om te doen waar je goed in bent, wordt langzaam opgeslokt door je marketing. En je blijft maar aanmodderen, zonder veel resultaat. Herken jij dit? Wat kost jij per uur? En hoeveel uur per week besteed jij nu zelf aan je marketing? Ga je die marketing uitbesteden, dan zou je die uren kunnen gebruiken om nog meer klanten blij te maken met jouw product of dienst!
Marketingplan schrijven
Goede marketing komt niet uit de lucht vallen. Daar is een goed doordacht plan voor nodig. Wil je je marketing uitbesteden? Wanneer ik – in overleg met jou – een marketingplan schrijf voor jouw onderneming, denk ik niet alleen na over de middelen waarmee je je bedrijf in de markt gaat zetten. Ik doe een stapje terug en ga vanuit het ‘waarom’ van jouw bedrijf een plan ontwikkelen dat past bij jouw persoonlijkheid. Pas van daaruit ga ik kijken naar de middelen en instrumenten die het beste in dat plaatje passen.
Strategiesessie
Een marketingplan schrijf ik nooit alleen. Dat kan ook niet, want jij bent mijn belangrijkste informatiebron. Daarom gaat aan het schrijven van een plan altijd een strategiesessie vooraf, waarin ik je gerichte vragen stel over je onderneming, drijfveren en over je eigen situatie. Ook gaan we samen jouw ideale klant, je doelgroep, zo helder mogelijk neerzetten. Met jouw antwoorden ga ik aan de slag.
Storytelling
Verhalen inspireren. Ze maken je onderneming persoonlijk en geven jouw bedrijf een gezicht. Hoe jouw bedrijf ontstaan is, de keuzes die jij maakte waardoor jouw onderneming nu is zoals hij is, dát zijn de dingen waarmee jij je kunt onderscheiden van je collega’s. Met zo’n verhaal heb je goud in handen als het gaat om je marketing. Daarom maak ik in het plannen van je marketing vaak gebruik van storytelling.
De juiste marketingmix
Op basis van de vastgestelde doelgroep ga ik de juiste mix van online- en offline marketinginstrumenten bepalen. Deze instrumenten gaan we inzetten om jouw ideale klant te bereiken op de plaatsen waar hij zich vaak bevindt. Want alleen daar kun je iemand overtuigen van jouw toegevoegde waarde. Dan wordt een lezer ook echt klant en dat is waar het allemaal om draait! Je marketing uitbesteden geeft je die voordelen, zonder dat je daar zelf urenlang de tijd in moet steken.
Online marketing
Veel marketing gebeurt online en de weegschaal zal alleen nog maar verder deze richting op kantelen. Dat is logisch, want er zijn steeds meer levende generaties die bekend zijn met het internet en ook steeds meer mensen maken daar actief gebruik van in het beslissen over- en doen van hun aankopen. Een goede online marketingstrategie kan bijdragen aan je zichtbaarheid en bekendheid onder je doelgroep.
Content op je website
Het bieden van waardevolle informatie in de vorm van content kan een belangrijke stap zijn in je marketingplan.Een goede contentstrategie is hierbij van groot belang. Deze strategie neem ik mee in je marketingplan. Ook het ontwikkelen van deze content kan ik voor je verzorgen. Meer hierover op deze pagina.
Social Media
Er zijn veel manieren waarop je Social Media kunt gebruiken om je bedrijf succesvol in de markt te zetten. Je kunt lezers door middel van interessante berichten uitnodigen om jouw website te bezoeken. Hiermee kan ik je helpen. Meer daarover lees je op deze pagina. Ook kun je concrete aanbiedingen doen op de Social Media kanalen zelf.
Offline marketing
Zoek je klanten in een bepaalde regio? Heb je een winkel of kantoor en wil je daar je klanten naartoe uitnodigen? Dan is offline marketing een waardevolle toevoeging aan je marketingplan. Door reclamemiddelen zoals flyers, billboards en krantenadvertenties in te zetten, kun je gericht bij jouw doelgroep onder de aandacht komen.
Ook het ontwikkelen van een mooie brochure of andere uitgave kan waardevol zijn. Zo heb je iets dat je je potentiële klanten mee naar huis kunt geven.
Voordelen van marketing uitbesteden
Je houdt meer tijd over
Als jij je marketing uitbesteed, komt er in jouw schema meer lucht en ruimte om je klanten beter van dienst te kunnen zijn. Je kunt nieuwe producten gaan ontwikkelen, actiever zijn in je netwerken en gewoon meer bezig zijn met de dingen die je echt leuk vindt om te doen, waar je goed in bent en waar je jouw bedrijf om bent gestart.
Je marketing wordt origineler
Ik kijk breder dan alleen in jouw vakgebied. Dit kan heel verfrissend werken, want zo heb ik vaak een hele andere kijk op wat jij doet en hoe je naar buiten moet treden. Die frisse ideeën gaan jouw bedrijf onderscheiden van je collega’s die hun marketing wel zelf doen.
Je krijgt een professionele uitstraling
Een goede uitstraling is belangrijk voor het opbouwen van een vertrouwensrelatie met je klant. Ik heb de beschikking over specialistische programma’s. Dat betekent dat jouw marketing er professioneler uit komt te zien dan dat je dat zelf zou kunnen. Ook dat geeft jou een voorsprong op je collega’s.
Je marketing blijft constant
Op het moment dat jij het druk hebt, schiet je marketing er vaak bij in. Als de drukte voorbij is, ben je eigenlijk te laat met het werven van nieuwe klanten.
Je krijgt een duidelijke boodschap
Als je boodschap niet helder is, komen er geen klanten. Daarom gaan we samen een strategie ontwikkelen. Door die te hanteren, krijg je duidelijkheid in je communicatie en gaan mensen beter begrijpen wat jij voor hen kan doen.
Je krijgt meer klanten
Door een originele en professionele aanpak is het onvermijdelijk dat je meer klanten krijgt en dat de klanten blijven komen, ook als jij het druk hebt. Als je klanten genoeg hebt, dan is dat een goede reden om je marketing zelf te blijven doen. Wil je wel meer klanten? Dan wil ik je graag helpen!
Wil jij ook meer klanten zonder kopzorgen?
Wil jij dat jouw ideale klant naar je toekomt? Dan kan ik je helpen. Zorgeloos je marketing uit handen geven; dat is waar ik voor ga. Uiteraard gaat alles in overleg en gebeurt er niets zonder jouw medeweten. Het eindresultaat: Een marketingstrategie én uitvoering waar jij volledig achter kan staan, maar geen werk aan hebt gehad. Wil jij dat ook? Maak dan een afspraak met mij.
‘Waarom zit jij met je onderneming op Social Media?’ Vaak hoor ik als antwoord ‘Omdat ik graag meer potentiële klanten naar mijn website wil krijgen,’ of ‘Ik wil graag mensen bereiken met mijn boodschap.’ Hele goede antwoorden natuurlijk! Maar vaak zie ik ondernemers vervolgens vastlopen. Want het is niet zo makkelijk om op Social Media […]
Rhapsody Design heeft voor mij in de loop der jaren twee huisstijlen met logo ontwikkeld. De logo’s zijn duidelijk anders-dan-anders en vallen daardoor op, maar niet uit de toon. Wat ik erg waardeer is de unieke aanpak om de huisstijl tot haar recht te laten komen: van levensgrote muurstickers tot zeer bijzondere one-of-a-kind laptopstickers: Rhapsody Design zorgt ervoor dat je logo echt opvalt!
Joep PiscaerEigenaar bij Virtual Lifestyle & TLA tech
Hannie heeft voor diverse klanten een complete huisstijl ontworpen en levert regelmatig een bijdrage aan de content voor mijn websites.
Altijd bereikbaar en zeer flexibel, zeer aan te raden als je op zoek bent naar een creatieve contentmarketeer.
Kees LamperEigenaar bij Lamper Design
Great website design, with an eye for detail and brilliant ideas for capturing visitors attention to key points to do with the business. Very friendly and helpful, and fluent in English! See vitalfamilychiropractic.co.uk for an example for their fine work.
Rob VoteVital Family Chiropractic
De samenwerking met Hannie voor het ontwerpen van een ‘sprekende’ folder was prettig en goed.
Het eindresultaat is boven verwachting!
Lizanne KuipersPraktijk de Loopbrug Waddinxveen
Hannie is een prettig persoon om mee samen te werken. Hannieluistert naar je wensen en vult dat aan met haar eigencreativiteit. Daardoor maakte ze voor ons administratiekantooreen bijzonder foldertje die ik graag uitdeel aan potentiëleklanten.