Kleurstelling huisstijl
Bij een huisstijl is, naast het logo, ook de kleurstelling bepalend voor de uitstraling die je bedrijf heeft. Daarom besteed ik hier al in het begin van het proces uitgebreid aandacht aan. Ik onderzoek welke kleuren passen bij de uitstraling die je zoekt en doe een voorstel voor een kleurencombinatie die hierbij aansluit. Hierbij houd ik ook rekening met een contrastkleur, die later nodig is voor het leggen van accenten. Dit is vooral voor online gebruik op een website belangrijk.
Huisstijldocumenten
Als het logo en de kleurstelling volledig naar je zin zijn, kan ik deze gaan doorzetten naar de door jou gewenste huisstijldocumenten. Denk hierbij aan visitekaartjes, briefpapier, factuurpapier, folders, stickers en andere offline uitingen.

Uniek
Ken je de slogan ‘Iedereen kan schilderen met Ravensburger’ nog? Schilderen door genummerde vakjes met de juiste kleur in te vullen geeft een mooi resultaat. Dat is zeker! Maar het is niet uniek. En dat is wel mijn uitgangspunt voor een huisstijl. Ieder bedrijf heeft iets bijzonders dat – wanneer het goed wordt uitgelicht – nét het verschil kan maken tussen een ‘dertien-in-een-dozijn-stijl’ en een authentieke, origineel huisstijl ontwerp. Daar ga ik voor! Voor ieder bedrijf waarvoor ik ontwerp. Voor veel huisstijlen maak ik daarom gebruik van een hand-getekend of geschilderd element. Daarmee weet je zeker dat je iets unieks in handen hebt.
Breder kijken dan je huisstijl
Om een samenhangend huisstijl- en website ontwerp te krijgen, is het belangrijk om ook breder te kijken dat alleen ‘de plaatjes’. Daarom kan ik samen met jou onderzoeken welke boodschap je hebt, wat je wilt uitstralen en hoe je dit vertaalt naar woord en beeld. Dit is het ontwerp van een bedrijfsidentiteit.