Een logo, huisstijl, kleurenpalet en huisstijldocumenten zijn allemaal uiterlijke kenmerken van je bedrijf. Deze bepalen voor een groot deel hoe je naar buiten treedt met je onderneming en hoe je herkenbaarheid opbouwt. Toch zijn er andere factoren die meewerken om tot een samenhangende bedrijfsidentiteit te komen. Ook met het meedenken en adviseren over deze factoren ben ik je graag van dienst.
Uitstraling
Alle keuzes die je maakt rondom de uitstraling van je bedrijf, komen vanuit jouw visie en idealen. Door te onderzoeken wat nu eigenlijk hetgeen is dat je als bedrijf wilt uitstralen, kun je gedegen keuzes maken rondom je bedrijfsidentiteit. Ik ga daarom samen met jou op zoek naar de kern, het ‘waarom’ van je bedrijf en bouw vanuit daar een solide identiteit rondom je huisstijl. Door deze vast te leggen, wordt het voor jou makkelijker om je uitstraling consequent te houden en deze over te dragen op zowel jouw klant als op eventuele werknemers.
Stijlkeuzes aan de hand van je bedrijfsidentiteit
Binnen je identiteit leggen we vast welke sfeer jouw huisstijl, website en product moet uitstralen. Het zou kunnen dat je graag rust en betrouwbaarheid wilt uitstralen. Of je wilt juist je klant nieuwsgierig maken en een beetje spanning uitstralen. In beide gevallen zullen de huisstijlkleuren en sfeerelementen daarop aangepast moeten worden, zodat je de juiste sfeer uitdraagt. Een huisstijl en bedrijfsidentiteit hangen dus nauw met elkaar samen.
Beeldmateriaal
Foto’s en afbeeldingen zijn heel belangrijk voor je uitstraling, omdat die vaak gelijk in het oog springen. Door vast te leggen welke sfeer, kleurstelling en uitstraling je foto’s moeten hebben, maak je het jezelf makkelijker in de keuze voor het juiste beeldmateriaal. Zo creëer je een compleet beeld van hoe je graag wilt dat jouw onderneming naar buiten treedt.
Taalkeuzes in je bedrijfsidentiteit
Keuzes in taalgebruik maken ook deel uit van je bedrijfsidentiteit. Spreek je je klant met ‘je’ of ‘u’ aan? In hoeverre gebruik je vaktaal of juist niet? Een voorbeeld daarvan: Als jouw doelgroep een opticien is en jij verkoopt high-tech apparatuur waarmee hij zijn glazen kan slijpen, dan is het prima om in je communicatie vaktaal te gebruiken. Vertaal je dan alles in Jip-en-Janneke-taal, dan voelt jouw doelgroep zich niet serieus genomen. Is jouw doelgroep echter de gemiddelde brildragende ‘leek’, dan is het weer niet handig om vaktaal te gebruiken, maar zul je je taalgebruik moeten aanpassen aan het niveau van je klant.
Bedrijfsidentiteit sessie
Een bedrijfsidentiteit ontwikkel ik altijd in samenwerking met de klant. Met jou dus. Dat doe ik in een Bedrijfsidentiteit-sessie, waarin we samen alle stappen doorlopen om een goede identiteit te ontwikkelen. Wil jij samen met mij ontdekken:
- wie jouw ideale klant is?
- hoe je die klant het beste kunt aanspreken?
- wat het verhaal is dat jij te vertellen hebt (op Social Media én daarbuiten)?
- hoe je authentiek kunt zijn?
- dat je jouw marketing op je eigen manier mag voeren en hoe je dat dan doet?
Boek dan een Bedrijfsidentiteit-sessie met mij. Zo’n sessie duurt gemiddeld 2-3 uur en vindt plaats op een locatie naar keuze of online via Zoom.
Achteraf krijg je een geschreven verslag van wat we hebben bereikt, zodat je dat kunt gebruiken in je marketing of kunt meegeven aan degene waarbij je jouw marketing hebt uitbesteed.
Jouw investering?
Je investering bedraagt € 225,- én jouw tijd: 2-3 uur.
Uit mijn blog
- Hoe creëer je een echte connectie met je fans op Social Media?7 juli 2021 - 07:01
‘Waarom zit jij met je onderneming op Social Media?’ Vaak hoor ik als antwoord ‘Omdat ik graag meer potentiële klanten naar mijn website wil krijgen,’ of ‘Ik wil graag mensen bereiken met mijn boodschap.’ Hele goede antwoorden natuurlijk! Maar vaak zie ik ondernemers vervolgens vastlopen. Want het is niet zo makkelijk om op Social Media […]
Zoeken
Wat klanten zeggen:
Rhapsody Design heeft voor mij in de loop der jaren twee huisstijlen met logo ontwikkeld. De logo’s zijn duidelijk anders-dan-anders en vallen daardoor op, maar niet uit de toon. Wat ik erg waardeer is de unieke aanpak om de huisstijl tot haar recht te laten komen: van levensgrote muurstickers tot zeer bijzondere one-of-a-kind laptopstickers: Rhapsody Design zorgt ervoor dat je logo echt opvalt!
Hannie heeft voor diverse klanten een complete huisstijl ontworpen en levert regelmatig een bijdrage aan de content voor mijn websites.
Altijd bereikbaar en zeer flexibel, zeer aan te raden als je op zoek bent naar een creatieve contentmarketeer.
Great website design, with an eye for detail and brilliant ideas for capturing visitors attention to key points to do with the business. Very friendly and helpful, and fluent in English! See vitalfamilychiropractic.co.uk for an example for their fine work.
De samenwerking met Hannie voor het ontwerpen van een ‘sprekende’ folder was prettig en goed.
Het eindresultaat is boven verwachting!
Hannie is een prettig persoon om mee samen te werken. Hannie luistert naar je wensen en vult dat aan met haar eigen creativiteit. Daardoor maakte ze voor ons administratiekantoor een bijzonder foldertje die ik graag uitdeel aan potentiële klanten.
Wat kan ik voor je doen?
Rhapsody Design
Hannie van het Ende
Oranje-Nassaulaan 20
2805 CR Gouda
+31 (0)6 1107 4107
hannie@rhapsody-design.nl
KvK. 24473910
Werktijden en bereikbaarheid:
Ma-Za: 9.00 uur – 18.00 uur
Zo: gesloten