Marketingplan schrijven
Goede marketing komt niet uit de lucht vallen. Daar is een goed doordacht plan voor nodig. Wil je je marketing uitbesteden? Wanneer ik – in overleg met jou – een marketingplan schrijf voor jouw onderneming, denk ik niet alleen na over de middelen waarmee je je bedrijf in de markt gaat zetten. Ik doe een stapje terug en ga vanuit het ‘waarom’ van jouw bedrijf een plan ontwikkelen dat past bij jouw persoonlijkheid. Pas van daaruit ga ik kijken naar de middelen en instrumenten die het beste in dat plaatje passen.
Strategiesessie
Een marketingplan schrijf ik nooit alleen. Dat kan ook niet, want jij bent mijn belangrijkste informatiebron. Daarom gaat aan het schrijven van een plan altijd een strategiesessie vooraf, waarin ik je gerichte vragen stel over je onderneming, drijfveren en over je eigen situatie. Ook gaan we samen jouw ideale klant, je doelgroep, zo helder mogelijk neerzetten. Met jouw antwoorden ga ik aan de slag.

Storytelling
Verhalen inspireren. Ze maken je onderneming persoonlijk en geven jouw bedrijf een gezicht. Hoe jouw bedrijf ontstaan is, de keuzes die jij maakte waardoor jouw onderneming nu is zoals hij is, dát zijn de dingen waarmee jij je kunt onderscheiden van je collega’s. Met zo’n verhaal heb je goud in handen als het gaat om je marketing. Daarom maak ik in het plannen van je marketing vaak gebruik van storytelling.
De juiste marketingmix
Op basis van de vastgestelde doelgroep ga ik de juiste mix van online- en offline marketinginstrumenten bepalen. Deze instrumenten gaan we inzetten om jouw ideale klant te bereiken op de plaatsen waar hij zich vaak bevindt. Want alleen daar kun je iemand overtuigen van jouw toegevoegde waarde. Dan wordt een lezer ook echt klant en dat is waar het allemaal om draait! Je marketing uitbesteden geeft je die voordelen, zonder dat je daar zelf urenlang de tijd in moet steken.
Online marketing
Veel marketing gebeurt online en de weegschaal zal alleen nog maar verder deze richting op kantelen. Dat is logisch, want er zijn steeds meer levende generaties die bekend zijn met het internet en ook steeds meer mensen maken daar actief gebruik van in het beslissen over- en doen van hun aankopen. Een goede online marketingstrategie kan bijdragen aan je zichtbaarheid en bekendheid onder je doelgroep.
Content op je website
Het bieden van waardevolle informatie in de vorm van content kan een belangrijke stap zijn in je marketingplan.Een goede contentstrategie is hierbij van groot belang. Deze strategie neem ik mee in je marketingplan. Ook het ontwikkelen van deze content kan ik voor je verzorgen. Meer hierover op deze pagina.
Social Media
Er zijn veel manieren waarop je Social Media kunt gebruiken om je bedrijf succesvol in de markt te zetten. Je kunt lezers door middel van interessante berichten uitnodigen om jouw website te bezoeken. Hiermee kan ik je helpen. Meer daarover lees je op deze pagina. Ook kun je concrete aanbiedingen doen op de Social Media kanalen zelf.
Offline marketing
Zoek je klanten in een bepaalde regio? Heb je een winkel of kantoor en wil je daar je klanten naartoe uitnodigen? Dan is offline marketing een waardevolle toevoeging aan je marketingplan. Door reclamemiddelen zoals flyers, billboards en krantenadvertenties in te zetten, kun je gericht bij jouw doelgroep onder de aandacht komen.
Ook het ontwikkelen van een mooie brochure of andere uitgave kan waardevol zijn. Zo heb je iets dat je je potentiële klanten mee naar huis kunt geven.
Voordelen van marketing uitbesteden