Wie mijn blog al langer volgt, heeft het meegemaakt. Het ontstaan van mijn liefde voor contentmarketing. Ik begon wat onzeker en zwierf wat heen en weer tussen verschillende onderwerpen, maar één ding was zeker; ik was smoorverliefd! En dat ben ik nog steeds. Waarom eigenlijk? Vandaag: 6 redenen waarom ik verliefd werd op contentmarketing. En natuurlijk ook wat jij als ondernemer aan contentmarketing hebt!

 

1. Meer verkeer naar mijn website

Sinds ik begonnen ben met regelmatig bloggen en aanwezig zijn op Social Media, is het aantal bezoekers op mijn website gaan stijgen. En dat doet het nog steeds. Want zeg nu zelf, als er niets nieuws gebeurt op een website, dan ga je er toch niet steeds naar terug?

2. Mensen helpen

Tijdens mijn werk merk ik dat veel ondernemers vastlopen op online marketing. Het is een log, onoverzichtelijk en best eng begrip geworden. Dit komt omdat ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen en – als je je ook nog bezig wilt houden met je eigen vakgebied – bijna niet meer te volgen zijn. Gelukkig is het míjn vakgebied en ik vind het ontzettend waardevol om de kennis die ik heb met jou te delen. Contentmarketing is daarvoor een heel geschikte vorm.

3. Onderzoeken en leren

Zo’n blog komt niet uit de lucht vallen. Daar gaat onderzoek aan vooraf, en tijdens dat onderzoek leer ik ontzettend veel. En omdat er telkens nieuwe blogs te schrijven zijn, daag ik mezelf uit om te blijven leren. Zo heb ik met contentmarketing een mooie stok achter de deur om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen op mijn vakgebied.

4. Waardevolle contactmomenten

In het afgelopen jaar heb ik een aantal waardevolle contacten opgedaan met mensen die mijn blog volgen. Soms kwam er een zakelijk contact tot stand, soms bleef het bij een kop koffie en een inspirerend gesprek. Een paar weken geleden kreeg ik van één van die personen spontaan een Whatsapp met daarin een spreuk die hij bij mij vond passen. Fantastisch! Op zo’n moment is er authentiek contact en daar houd ik van.

5. Mooie producten

Uit de kennis die ik heb opgedaan tijdens het schrijven van mijn blogs, ontstonden ook mooie producten! Zo ontwikkelde ik de Appelboommethode – voor trouwe bloglezers geen onbekende term. Ook mijn werkboek Bedrijfsvisie komt rechtstreeks voort uit mijn blog. Met dit werkboek help ik jou om na te denken over je bedrijfsvisie en daarmee een goede stap te maken naar een authentieke bedrijfsidentiteit.

6. Overzicht en regelmaat

Overzicht bewaren is belangrijk voor mij en ik maak graag een gedetailleerde planning. In contentmarketing kan ik in dat opzicht helemaal m’n ei kwijt. Tegelijk geeft zo’n planning rust, omdat ik die daarna alleen nog hoef uit te voeren. Met een goede contentkalender is het voor mij mogelijk om regelmatig aanwezig te zijn in de emailbox van mijn volgers en op Social Media, zonder dat me dit onnodig veel energie en tijd kost.

Aan de slag!?

Wil je zelf aan de slag met contentmarketing? Dan is de Appelboommethode iets voor jou. Op 18 januari start er weer een nieuwe ronde. In deze e-cursus help ik je in 7 weken om je eigen, unieke contentkalender te maken en een serieuze start te maken met contentmarketing. Je krijgt wekelijks een nieuwe les in je mailbox, maar doet deze cursus op je eigen tempo. Een mooie manier om het nieuwe jaar fris mee te beginnen. Doe je mee?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *