Online zichtbaar zijn is goed voor je onderneming. Je krijgt meer naamsbekendheid, potentiële klanten weten alvast wie ze in huis halen en je kunt laten zien dat jij expert bent op je vakgebied. Je kunt als ondernemer zelf heel veel invloed uitoefenen op jouw online zichtbaarheid. Er zijn ook een aantal dingen waarmee jij jezelf fantastisch kunt tegenwerken. In deze blog 8 dingen die je vooral moet doen als je online niet zichtbaar wilt zijn.

Er zijn heel veel manieren om je online zichtbaarheid om zeep te helpen. In dit blog verzamelde ik er 8 voor je.

1. Geen planning maken

Een planning heb je niet nodig, want er hoeft geen lijn in je communicatie te zitten. Je lezers moeten zelf maar een beetje uitzoeken wat je doet en waar je nu eigenlijk over blogt enzo. Toch?

2. Je huisstijl niet doorvoeren

Het hoeft niet in één oogopslag duidelijk te zijn welke Social Media posts nu van jouw bedrijf afkomstig zijn. Gebruik vooral niet je bedrijfskleuren, stel je voor dat ze weten dat het bij jou hoort. En je logo moet je al helemaal verstoppen!

3. Zoveel mogelijk content maken

Content is King! Dus maak zoveel mogelijk content, het maakt eigenlijk niet uit wat het is. Jij hoeft geen duidelijk verhaal te vertellen. Laat je lezers maar lekker puzzelen. Het geven van een oplossing voor het probleem waar je klant al maanden mee worstelt? Daar moet hij maar gewoon voor betalen, hoor!

4. Je merk-beloften niet nakomen

Je hebt natuurlijk een prachtig verhaaltje op je website staan met waar je als bedrijf voor staat. Je houdt bijvoorbeeld altijd rekening met het milieu en genereert zo weinig mogelijk afval. Dan is het superhandig om een foto op Facebook te zetten waarop jij met 4 klanten om jouw vergadertafel zit met plastic bekertjes koffie in je hand. Top!

5. Social Media onderschatten

Dat geneuzel met Social Media komt bij jou toch ook op de laatste plaats? Als je aan het einde van je werkdag nog vijf minuutjes over hebt, ga je even online en als je dan iets grappigs tegenkomt, dan plaats je dat even. Dan heb je je plicht ook weer gedaan voor die week.

6. Je publiek negeren

Je krijgt weleens reactie op een Social Media update, maar daar doe je natuurlijk verder niks mee. Als je heel veel zin hebt, klik je even op dat bekende duimpje, maar daar blijft het vaak wel bij. Antwoorden is natuurlijk niet nodig.

7. Een slecht vindbare website hebben

Kijk, als jij jouw bedrijfsnaam én je woonplaats intikt in Google, dan sta je bijna bovenaan. Dat is toch ruim voldoende? Zoekwoorden en SEO, dat is allemaal niet nodig, joh. Mensen hoeven helemaal niet te weten dat jij bestaat. Da’s eng. Straks gaan ze nog bellen!

8. Je navigatie verstoppen

Als mensen dan toch op je website belanden, laat ze dan vooral niet vinden wat ze zoeken! De navigatie van je website moet je zo ingewikkeld mogelijk maken. Het liefst in vier lagen met dropdown-menu’s. Dat vindt Google ook leuk.

Ja, natuurlijk maak ik een geintje!

Wil je meer over weten over hoe je wel succesvol wordt met je bedrijf? Download dan mijn Appelboommethode proeverij. Dat is een e-book waarin ik helder en stap voor stap uitleg hoe je jouw online zichtbaarheid wél moet opbouwen.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.