‘Waarom zit jij met je onderneming op Social Media?’
Vaak hoor ik als antwoord ‘Omdat ik graag meer potentiële klanten naar mijn website wil krijgen,’ of ‘Ik wil graag mensen bereiken met mijn boodschap.’ Hele goede antwoorden natuurlijk! Maar vaak zie ik ondernemers vervolgens vastlopen. Want het is niet zo makkelijk om op Social Media écht een verschil te maken met je marketing.
Er zijn talloze voorbeelden te vinden van schema’s, ideeën die je kunt gebruiken en challenges die je kunt volgen als ondernemer (ja, die heb ik in het verleden ook verschillende keren aangeboden, guilty as charged). Het gevolg is alleen dat alle Social Media berichten een beetje op elkaar gaan lijken. Omdat iedereen natuurlijk dezelfde schema’s, quotes en ideeën gebruikt. En daardoor maak je eigenlijk niet écht een connectie op Social Media.
Jammer, want er zit vaak wél veel tijd in. Hoe creëer je nu een echte connectie met jouw fans op Social Media. Een connectie waardoor ze wellicht later klant bij je worden? In dit blog geef ik je een aantal eye-openers mee.