Bloggen kun je om verschillende redenen doen. Omdat je het leuk en waardevol vind om je kennis te delen met je lezers. Om je lezers te helpen met bepaalde problemen waar zij tegenaan lopen. Maar ook om gevonden te worden door potentiële klanten. Vooral voor die laatste is het belangrijk om het ‘vindbaar bloggen’ onder de knie te krijgen. Daarom vandaag in dit blog een checklist vindbaar bloggen: 14 vinkjes die jij moet zetten voordat je je blog publiceert.
Wie mijn blog al langer volgt, heeft het meegemaakt. Het ontstaan van mijn liefde voor contentmarketing. Ik begon wat onzeker en zwierf wat heen en weer tussen verschillende onderwerpen, maar één ding was zeker; ik was smoorverliefd! En dat ben ik nog steeds. Waarom eigenlijk? Vandaag: 6 redenen waarom ik verliefd werd op contentmarketing. En natuurlijk ook wat jij als ondernemer aan contentmarketing hebt!
Een vriend van een kennis van mij was voor zaken in San Francisco. Hij moest een paar uur wachten voor zijn volgende afspraak en besloot zijn tijd te doden in een café dichtbij het vliegveld. Hij had net zijn eerste drankje op toen hij werd benaderd door een aantrekkelijke vrouw. Ze vroeg hem of ze hem op een drankje mocht trakteren. Gevleid door haar aandacht accepteerde hij haar aanbod. Ze bestelde twee drankjes, één voor hem en één voor zichzelf. Hij proostte, nam een slok en dat was het laatste dat hij zich herinnerde. Lees meer
Als je een blog publiceert, zit daar over het algemeen veel werk in. Jammer van al dat werk als je blogpost vervolgens door geen hond gelezen wordt, laat staan door mensen die jouw content goed kunnen gebruiken! Daar kun je iets aan doen. Hoe maak je je blogpost nu zo aantrekkelijk als een ijsje op een warme zomerdag? Lees meer
‘Ze zeggen altijd tegen mij dat ik moet gaan schrijven, maar ik vind dat eigenlijk best eng, ofzo.’
‘Ik kan vast niet goed genoeg schrijven om mensen te boeien.’
‘Ik ben bang om af te gaan.’
‘Heb ik wel iets nuttigs te melden?’
Herken jij je in bovenstaande uitspraken? Dan schrijf ik dit blog voor jou! Ik geef je een helder stappenplan om over de blog-drempel te stappen en het gewoon te gaan dóén! Sterker nog, je gaat het leuk vinden. Ik weet het zeker! Doe je mee?
Het lijkt makkelijk, meeliften met een bekende feestdag om je merk of product te promoten. Meegaan met de trend van het moment. Maar is dat het eigenlijk wel? Is het juist niet veel moeilijker om op te vallen tussen alle andere mailingen en een origineel geluid te laten horen? Aan de andere kant, als je niets van je laat horen, word je sowieso overschreeuwd door je concurrent. Wat is wijsheid? Hoe maak je optimaal gebruik van feestdagen in je contentkalender? Lees meer
Mijn droom spatte in duizend stukjes uiteen. Jarenlang had ik trouw de punten van Douwe Egberts gespaard. Ik deed er nooit iets mee, maar op een dag zou ik, gewapend met mijn punten, naar dat ontzettend leuke winkeltje in Breda gaan, gevuld met koffie- en thee-schatten. Dat was mijn droom. De werkelijkheid is anders. Dat leuke winkeltje in Breda is gesloten, net als alle andere DE-winkels in Nederland. Wat overblijft – want al die Nederlanders sparen hun DE-punten toch niet voor niets? – zijn Blokker-vestigingen met een speciaal (beperkt) DE-assortiment waar je naartoe kunt gaan om je punten in te leveren.
Pats. Duizend stukjes droom.
Nee, dit wordt geen ‘vroegah was alles beter’-verhaal. Ik heb namelijk drie dingen geleerd die ik jullie graag wil meegeven. Lees meer
Inspiratie komt bij mij op de gekste tijden en plaatsen. Vaak juist op het moment dat ik niet aan het werk ben. Dat is onderdeel van het creatieve proces en het is iets dat ik koester. Ik kan er echt gelukkig van worden als mij opeens een idee invalt terwijl ik met mijn zoontjes in de speeltuin loop, ’s avonds in bed lig of in de vroege ochtend achter het stuur zit. Maar soms heb ik inspiratie nodig op momenten dat mijn creatieve brein eigenlijk even uitgeschakeld staat. Wat dan vaak helpt is muziek. De volgende lijst nummers halen bij mij het beste naar boven.
De klant is tegenwoordig overal. Letterlijk. Je klant beperkt zich niet tot 1 Social Media platform, dus zou jij dat in je zakelijk social media gebruik ook niet moeten doen. Ik geloof erin dat je een online persoonlijkheid kunt bouwen die je klanten aantrekkelijk vinden. Waardoor ze je leren kennen voordat ze zaken met je doen. Hoe je dat doet? Eén benadering hiervoor is het CLOSE-principe. Lees meer
Het zijn weer spaarweken bij de bank. Het spaarvarken van mijn zoontje zit goed vol, dus ik besluit hem kennis te laten maken met ‘het sparen op de bank’. Van tevoren leg ik hem uit wat er gaat gebeuren, om duidelijk te maken dat zijn gespaarde geld wel van hem blijft, maar dat hij het straks niet meer kan zien. De bank zal zorgen dat het veilig opgeborgen wordt. Mijn zoon hoort mijn uitleg met een ernstig gezicht aan. ‘Begrijp je het?’ vraag ik voor de zekerheid. ‘Ja hoor, mama, ik snap het.’ Vervolgens pakt hij zijn spaarpot uit de kast, loopt ermee naar de woonkamer en zet het varkentje op de bank. ‘Goed op mijn centjes passen, he?’ zegt hij. Lees meer
Wat kan ik voor je doen?
Rhapsody Design
Hannie van het Ende
Oranje-Nassaulaan 20
2805 CR Gouda
+31 (0)6 1107 4107
hannie@rhapsody-design.nl
KvK. 24473910
Werktijden en bereikbaarheid:
Ma-Za: 9.00 uur – 18.00 uur
Zo: gesloten