Contentmarketing kost tijd. Tijd is iets waar we als ondernemers over het algemeen niet zo heel veel van over hebben. We hebben wel iets beters te doen. Toch blijken er grote voordelen te zijn van het voeren van deze vorm van marketing. Daarom vandaag in het kort: Waarom is contentmarketing nu eigenlijk zo belangrijk voor een klein bedrijf?

Contentmarketing kost tijd. Waarom zouden we er als ondernemers tóch aan moeten beginnen? 4 voordelen van contentmarketing voor ondernemers.

1. Door je content te delen, positioneer je jezelf als expert op jouw vakgebied

Je laat zien wat je in huis hebt en dat je op de hoogte bent van wat er in jouw branche gaande is. Als jij een oplossing kunt bieden voor problemen waar jouw lezers tegenaan lopen, heb je een succesformule te pakken.

2. Je bouwt langdurige, waardevolle relaties op

In plaats van te gaan voor een snelle verkoop aan een klant die net zo lief bij iemand anders koopt, bouw je een relatie met je lezers op. Daardoor kiezen ze bewust voor jou en is het ook veel waarschijnlijker dat ze weer terugkomen.

3. Mond-tot-mond reclame gaat een stuk makkelijker

Ook als je lezers zelf niet gelijk klant worden, kennen ze altijd wel iemand die jouw product of dienst nodig heeft. Door je kennis online te laten zien, kunnen zij jou dan bij diegene introduceren. Hoef jij weer minder achter klanten aan, ze komen nu naar jou toe!

4. Je verschijnt hoger in de zoekmachines

Zoekmachines houden er niet van als er langdurig vrijwel niets wijzigt op een website. Dan zien ze die website als ‘minder relevant’ en zak je automatisch weg in de zoekresultaten. Gebeurt er regelmatig iets op je website – je plaatst een blog, nieuwsbericht of andere interessante content – dan stijg je weer. Verwacht hiervan geen korte-termijnresultaten. Er kan best een tijd overheen gaan voordat je activiteiten door de zoekmachines opgepikt worden.

Lange adem

Contentmarketing is een kwestie van een lange adem. Het ontwikkelen van goede content kost tijd en energie. Soms duurt het langer dan je zou willen voordat je daar rendement uit ziet ontstaan. Houd vol, het is het waard!
Wil je het gestructureerd aanpakken? Begin dan nu met mijn Appelboommethode. In 7 eenvoudige stappen bouw je daarmee je eigen Social Media kalender.

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *