Het creëren van een klantprofiel is een slim plan. Want hoe beter jij je doelgroep kent, hoe makkelijker het wordt om hem of haar aan te spreken. Hoe spreek je die nu het beste aan? Wat vindt hij interessant? Waar loopt hij warm voor? Welke onderwerpen vindt hij leuk? Maar ook: wat is zijn gemiddelde leeftijd? Welke opleiding heeft hij gedaan? Waar koopt hij z’n boodschappen? Laten we er maar gewoon induiken! ;) Lees meer
Als ondernemer heb je vaak veel te doen. Jouw klanten komen bij jou op nummer 1, daarna moet je je administratie nog doen en nog zoveel andere taken op je to-do-lijstje afwerken. Marketing schiet er dan vaak bij in. Toch is het belangrijk om ook jouw marketing draaiende te houden. Daarom krijg je in deze blog van mij 10 marketingideeën die maar 15 minuten van je tijd kosten. Lees meer
Het is vast geen geheim dat ik enorm van content houd. Ik heb het al eens toegelicht in dit blog: 6 redenen waarom ik verliefd werd op contentmarketing. Ook ontdekte ik dat visuele content steeds belangrijker wordt. Een Facebookpost of Tweet vallen al veel minder op zonder afbeelding en zakken snel naar onderen in de tijdlijnen. Er komt vaak weinig interactie op. Er zijn ook steeds meer voorbeelden van grote bedrijven die erg succesvol zijn met visuele content. Kijk maar eens naar Starbucks en Nike, twee merken die een gigantische achterban hebben opgebouwd met hun sterkte visuele verhaal.
Nu geef ik je geen ongelijk als je denkt: ‘Jaa, Hannie, dat is allemaal best leuk, maar die bedrijven hebben ook een enórm marketingbudget en kunnen dat soort dingen makkelijker doen dan ik als kleine ondernemer.’ Dacht je, he? Maar dan heb ik heel goed nieuws voor je! Jij kunt dat namelijk óók! Met jouw budget! In dit blog het antwoord op de vraag: Hoe maak je content die zichzelf verspreidt?
Heb jij ook weleens periodes dat het angstvallig rustig is in je bedrijf? Dat je je afvraagt of het ooit nog goed komt? In mijn bedrijf is dat meestal rond de zomervakantie het geval. Je kunt dan op de bank gaan zitten en eens ‘lekker genieten van je rust’. Niks mis mee zo af en toe, maar daar gaat je bedrijf niet van groeien. Je kunt de extra tijd ook besteden aan het bouwen aan je bedrijf, zodat die rustige periodes uiteindelijk steeds korter duren. Om je op weg te helpen, deel ik in deze blog een flink aantal ideeën voor als het even rustig is.
Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar sinds ik mijn eigen bedrijf heb, sta ik eigenlijk altijd stand-by en ben ik nooit écht helemaal vrij. Herken je dat? Dan herken je waarschijnlijk ook dit: Je wéét dat je tijd vrij moet maken om op te laden, maar op de een of andere manier lukt het nooit. Waarschijnlijk heb je de afgelopen meivakantie gewoon doorgewerkt. Misschien niet op dezelfde tijden als normaal, maar toch. Het werk gaat door en je bedrijf moet gewoon blijven draaien. Zou het niet fijn zijn om deze zomervakantie is gewoon even helemaal offline te zijn, terwijl je toch online zichtbaar blijft? Zonder schuldgevoel of het idee dat je bedrijf naar de knoppen gaat terwijl jij in de zon zit? Zonder klanten weg te jagen of volgers te verliezen? Zonder na je vakantie gelijk een enorme achterstand weg te moeten werken omdat alles stilgelegen heeft?
Klinkt goed, he? En het kan! Na het lezen van deze blog weet jij hoe je je vakantie zo kunt voorbereiden dat je écht rustig weg kunt.
Afgelopen Hemelvaart-weekend was ik zoveel mogelijk offline. Een bewuste keuze, gelukkig! Er was niets mis met mijn internet-verbinding. ;) Ik hoor je denken: wat bezielt je? Nou, dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar eigenlijk beviel het wel! Waarom ik de keuze maakte? Omdat 90% van mijn werk online gebeurt en ik – door mijn eigen gewoonte om vooral niet te werken binnen kantoortijden – klanten en collega-ondernemers om me heen verzameld heb die dezelfde ‘gekke’ werktijden hanteren. Daardoor loop ik iedere keer als ik online ben tegen werkgerelateerde zaken aan. Ook in het weekend. Soms is het goed om even helemaal niet aan werk te denken. Wat me dat opleverde deel ik graag met jou in deze blog.
In deel 1 van deze serie, 8 vinkjes voor elke succesvolle webtekst, gaf ik je 8 onderdelen die elke webtekst zou moeten bevatten om succesvol te zijn. Maar dat is niet het enige dat belangrijk is bij het schrijven van webteksten. In deze blog daarom 5 aandachtspunten die je in je achterhoofd zou moeten houden als je een tekst voor internet schrijft.
Onlangs vroeg een klant mij of ik zijn webteksten eens wilde nalopen. Hij wist dat ik een master aan het volgen ben waar onder andere het schrijven van een overtuigende webtekst aan bod komt. Wat ik op zijn website tegenkwam, ging in tegen alles wat ik had geleerd. Fijn om mijn kennis te mogen inzetten om deze klant meer omzet te bezorgen. Natuurlijk lees je deze blog niet om dit verhaal te horen, maar om te leren hoe je zelf goede webteksten schrijft. Nu kan ik je niet leren schrijven, maar wel de structuur die ik vaak hanteer met je delen en je een aantal aandachtspunten geven om op te letten. Lees meer
Als je een eigen bedrijf hebt, komt er van alles op je af. Je krijgt er ineens heel veel functies bij, zoals administratie, archivering, klantcontact en marketing. Vooral die marketing slokt een flink deel van je tijd op. Je probeert van alles, maar niets wil echt lukken, want je weet eigenlijk niet zo goed hoe je het moet aanpakken. Tijd die jij wilt gebruiken om te doen waar je goed in bent, wordt langzaam opgeslokt door je marketing. En je blijft maar aanmodderen, zonder veel resultaat. Herken jij dit? Dan wordt het tijd om te gaan kijken of je een aantal van die taken kunt uitbesteden. Daar gaat dit blog over. Wat zijn nu de voor- en nadelen van het uitbesteden van jouw marketing?
Het zal je vast niet ontgaan zijn dat ik een tijdje ‘offline’ ben geweest, zowel op Social Media als in mijn blog. Dat was niet geheel vrijwillig, maar had te maken met privé-omstandigheden waar ik je verder niet mee zal vermoeien. Inmiddels is de focus om te schrijven er weer! Daar ben ik blij om, want bloggen is iets waar ik altijd energie van kreeg en ik heb het stiekem best een beetje gemist. Maar genoeg over mij; wat heb jíj aan deze informatie?
Wat kan ik voor je doen?
Rhapsody Design
Hannie van het Ende
Oranje-Nassaulaan 20
2805 CR Gouda
+31 (0)6 1107 4107
hannie@rhapsody-design.nl
KvK. 24473910
Werktijden en bereikbaarheid:
Ma-Za: 9.00 uur – 18.00 uur
Zo: gesloten